Roompot – Nederlandse Loterij

In het najaar van 2013 zag een groep ervaren professionals uit de rijke geschiedenis van de wielersport kansen voor een nieuw 100% Nederlands profteam. Een ploeg met een sterke eigen identiteit, een no-nonsense karakter en een sportief twee sporen beleid: jonge talenten de kans geven zich te ontwikkelen als beroepsrenner én scoren met de wat meer ervaren coureurs uit eigen land.  Mede dankzij de steun van hoofdsponsor Roompot Vakanties, cosponsor Nederlandse Loterij en meer dan dertig andere partners, is het idee van ‘Orange Cycling’ in korte tijd uitgegroeid tot een vaste waarde in het internationale peloton.

Naast het zo goed mogelijk begeleiden van Nederlandse talenten en het aanbieden van een aantrekkelijk programma wil onze organisatie ook een bijdrage leveren in het creëren van doorstroming naar een hoger niveau. Met de overstap naar teams in de U.C.I. World Tour van Dylan Groenewegen, Antwan Tolhoek (beide Lotto.nl-Jumbo) en Maurits Lammertink (Katusha) is dat in de afgelopen seizoenen ook al gelukt. Met een immer aanvallende koerstactiek proberen wij bij te dragen aan een aantrekkelijk wedstrijdverloop. Onze ploegleiders stimuleren renners zelf initiatief te nemen en eigen keuzes te maken. Dit komt de persoonlijke ontwikkeling ten goede en zorgt voor positieve reacties bij wielervolgers.

Het veroveren van een plaats in de harten van de fans is een ander belangrijk uitgangspunt van Roompot – Nederlandse Loterij.  De presentaties van het team tijdens de Zesdaagse van Rotterdam (in een vol Ahoy), twee succesvolle edities van de Fandag met toertocht vanaf Paleis Soestdijk, een speciale Kidsday en vele andere activiteiten hebben er voor gezorgd dat de Nederlandse sportliefhebbers onze ‘oranje mannen’ van dichtbij kunnen volgen. De uitgave van een eigen magazine (met een oplage van tien duizend exemplaren) en de structurele aanwezigheid op social media ondersteunt de beleving van de fans op dagelijkse basis.

Partners van onze profploeg zijn veel meer dan alleen geldschieters. Naast eigen evenementen (en dus netwerkmomenten) tijdens eerder genoemde Zesdaagse, de Amstel Gold Race en het Nederlands Kampioenschap is er jaarlijks een clinic op de wielerbaan en bezoeken gasten en medewerkers van onze sponsoren de wedstrijden. Relaties beleven de koers van dichtbij en voelen zich op de wedstrijddag echt deel uitmaken van het team.  Daarnaast is een plan in ontwikkeling om renners, naast hun sportcarrière, ook te laten proeven van het maatschappelijk leven naast de fiets. In samenwerking met partners worden stages georganiseerd die aansluiten bij het MVO beleid van deze bedrijven.

Onze partners

shirt_teamRNL.png 

Teamshirt

Bestel nu met korting ons nieuwe teamshirt!

Webshop

Missie

In het najaar van 2013 zag een groep ervaren professionals uit de rijke geschiedenis van de wielersport kansen voor een nieuw 100% Nederlands profteam.

Lees meer...

Volg ons

Vind ons op social media met de hashtag #teamRNL of volg ons op;

UCIeuropelogo

© Copyright 2017    inloggen    website door CliqidDeze website is met trots gemaakt door Cliq id - online specialisten.