13 feb 2018

Vandaag is het de beurt aan Sjoerd van Ginneken om ons mee te nemen in zijn dagelijks leven. Het seizoen is al vroeg begonnen voor de 25-jarige Heerlenaar met koersen in Australië. Nu bereidt Sjoerd zich voor op de komende Ronde van Oman en neemt ons uitgebreid mee in de weg ernaar toe!

5:35 Wakker worden

Het is donderdag 8-2-2018  05:35, en ik ben klaar wakker. ‘Jetlag’, noemen ze dat. Ik heb besloten niet meer verder te gaan slapen. In Oman is het 3 uur later (9:35) dus ik zit al aardig in dat ritme. De Ronde van Oman start dinsdag 13 februari. Nu is het tot half 8 even de tijd doden met een serie “Peaky Blinders”.

8:30 Bloedcontrole in het ziekenhuis

Het is tijd om de serie te stoppen en even snel om te kleden. Met de auto even op en neer naar het Ziekenhuis in Bergen op Zoom voor een bloedcontrole. Om iedere anderhalve maand probeer ik mijn bloed te laten controleren of alles nog in orde is. Vooral na zware of voor belangrijke periodes vind ik het belangrijk de vinger aan de pols te houden. 

9:00 Ontbijt

Door drukte in het ziekenhuis was de controle wat uitgelopen. Nu snel ontbijten, want om 9:30 wil ik op de fiets zitten. Het wordt een goed stevig ontbijt vandaag, want er staat een lange duurtraining in de kou op het programma. Het ontbijt van vandaag bestaat uit: havermout met magere melk, honing, een kiwi, noten en muesli. Plus nog twee crackers met iets hartigs. Meestal eet ik vaak dezelfde dingen, maar het ligt aan de trainingsarbeid in welke maten.

9:30 Omkleden en stretchen

Langzaam alle spulletjes en kleding bij elkaar zoeken en de bidons vullen met ByeNutrition. Tijdens het omkleden doe ik nog wat stretchoefeningen van de hamstrings, bilspieren, kuiten en bovenbenen. Het wordt vandaag heel koud, dus dat wordt heel goed aankleden.

9:30 tot 14:00 Training

Het liefst ga ik vroeg weg, tussen 9:00 en 9:30, zodat ik lekker op tijd thuis ben en de hele middag heb om goed te rusten en dingen voor mezelf te doen. De training van vandaag is 4,5 uur. Om half 11 heb ik met Moreno Hofland op het kruispunt bij de Wouwse Wereld in Wouw afgesproken. Daarvoor ga ik zelf alvast een uurtje trainen. Samen rijden we daarna een rondje ‘Zeelandbrug’. Het is vandaag een basistraining, met een aantal keer 15 minuten D2. Voor de kenners is dat tussen de 300/340 watt. Dus lekker doorrijden! Onderweg nog even een snelle stop voor een Zeeuwse bolus en Fanta.

Sjoerd met Moreno  Sjoerd training

14:15  Na de training

Weer terug na een heerlijke, maar koude training. Snel opwarmen en douchen. Na de training is het tijd om snel eiwitten en wat koolhydraten aan te vullen. Zodat ik goed en snel kan herstellen om morgen weer een goede training te doen. Lunch vandaag: magere kwark met muesli, noten, rozijnen, honing en een omelet met avocado en rijstwafels. De lunch probeer ik te variëren, maar ik zorg dat ik altijd genoeg eiwitten binnen krijg. Tijdens mijn lunch ga ik mijn training uploaden naar Trainingpeaks. De training van vandaag was  4,5 uur (149km) met een gemiddelde snelheid van 33,1 km/h. Je kunt de training hier bekijken: https://www.strava.com/activities/1397554293.

Sjoerd lunch  

15:00 Vrije tijd

Dit is natuurlijk het lekkerste dagdeel. Tijd om te relaxen! Het is vrij simpel, tijd om een serie of film te kijken, af en toe zet ik de PlayStation aan maar als de training erg zwaar was dan heb ik meer behoefte aan een powernap of gewoon op bed liggen en niks doen. Vandaag was het een serie kijken, slapen is nu nog even geen goed idee omdat ik van de jetlag af moet. Oh ja bijna vergeten! Natuurlijk heb ik ook nog 10 minuten met Michael Boogerd aan de telefoon gezeten om mijn training van vandaag te analyseren en de training voor morgen door te nemen. Sinds deze winter ben ik gewisseld van trainer. Nu werk ik samen met Michael Boogerd, iedere dag hebben we even een aantal minuutjes contact over de trainingen.

Sjoerd relax

18:00 Diner

Momenteel woon ik nog thuis, dus er wordt ‘s avonds heerlijk gekookt door mijn moeder. Vandaag stond er rauwe witlof met stukjes appel, kip en gekookte aardappelen op het menu. Af en toe neem ik nog een dessert, maar meestal neem ik later op de avond nog wat magere kwark. 

21:30 Tijd om te gaan slapen

Nog even wat relaxen na het eten. Een beetje tv-kijken met de familie, rondkijken op de laptop, of lekker niks doen. Daarna nog even een bakje kwark en dan klaarmaken om te gaan slapen. Het ligt eraan hoe moe ik natuurlijk ben maar meestal ga ik rond 21:00 à 21:30 slapen. De wekker is gezet, over 9,5 uur begint er een nieuw dag want het wordt slecht weer morgen in de middag. Dus we gaan er weer vroeg uit voor een lekkere training en toewerken naar de Ronde van Oman! 

Onze partners

roompotjersey klein2 

Teamshirt

Bestel nu ons nieuwe 2018 teamshirt in de 36 cycling webshop!

Webshop

Missie

In het najaar van 2013 zag een groep ervaren professionals uit de rijke geschiedenis van de wielersport kansen voor een nieuw 100% Nederlands profteam.

Lees meer...

Volg ons

Vind ons op social media met de hashtag #teamRNL of volg ons op;

UCIeuropelogo

© Copyright 2017    inloggen    website door CliqidDeze website is met trots gemaakt door Cliq id - online specialisten.