29 nov 2018

Donderdagmiddag is Roompot-Charles Cycling Team voorgesteld aan de pers. De aanwezige media kregen in primeur het nieuwe tenue voor 2019 te zien en werd de gelegenheid geboden om tijdens een informele lunch kennis te maken met het management, de staf en de achttien renners van de Nederlands-Belgische formatie.

Eind september werd Roompot-Charles Cycling Team aangekondigd als ProContinentaal wielerteam voor 2019, een ambitieus en professioneel wielerteam met Nederlandse en Belgische inbreng, gesteund door de naamgevende partners Roompot Vakanties en Charles Charcuterie & Salades. Nu donderdag 29 november werd het project nader toegelicht voor de verzamelde sportpers tijdens een informele lunch samengesteld met Charles-producten in Roompot vakantiepark Noordzee Résidence De Banjaard. De journalisten konden er uitgebreid spreken met de volledige selectie voor 2019, inclusief de nieuwkomers.

De perspresentatie maakt deel uit van een driedaagse bijeenkomst van Roompot-Charles Cycling Team in Roompot Beach Resort in Kamperland. Op het programma onder andere een bowlingsessie, een uitgebreid fotomoment en enkele collectieve trainingsritjes. Het doel van de driedaagse is kennis maken met het team en met de renners onderling, alvorens in januari richting Spaanse zon te trekken voor een langere trainingsstage.

Tijdens de perspresentatie werd in primeur het nieuwe wegtenue voor het komende seizoen getoond aan de pers, een moderne outfit van 36 Cycling in zwart en oranje met daarop in het wit de logo’s van onze shirtsponsors, Roompot Vakanties, Charles, Fietsenwinkel.nl, CSU, Maxxis, ZLM, 36 Cycling, Luxauto, Sandee Hoveniers, Weststrate en Woestijne42.

“ÉÉN GROTE FAMILIE VORMEN MET DE WIELERGEMEENSCHAP”

“We zijn een jonge organisatie met een groep zeer enthousiaste en gemotiveerde renners en medewerkers”, vertelt Michael Zijlaard, die samen met Nick Nuyens de dagelijkse leiding van het team in handen zal nemen. “We willen ons op een positieve manier tonen aan de wereld: open, oprecht, no-nonsense! We zetten ons in om de lat steeds hoger te leggen. We willen een progressieve speler zijn in de wielerwereld en steeds onze grenzen verleggen. Sportief, maar ook in het uitbouwen van een sterke identiteit. Een teamidentiteit die fanbeleving centraal plaatst.”

“We willen dicht bij de wielerfan staan, bijvoorbeeld door proactief de dialoog aan te gaan, door allerlei events en activiteiten te organiseren en door kwalitatief te communiceren met de wielergemeenschap. We willen de beleving van fans rond ons team voeden op dagelijkse basis. Bij ons is het te doen om de koers samen op een leuke manier te beleven. Samen vormen we één grote familie, verbonden door de fiets”, aldus Michael Zijlaard.

Nick Nuyens: “Wat het team ook uniek maakt is de combinatie veld en weg. We zijn Roompot-Charles Cycling Team op de weg, maar veldritteam ‘Charles’ is gehuisvest onder hetzelfde dak. De kracht van dit project ligt ook in de samenvoeging van de beste elementen van beide teams, een logische samenvoeging met erg veel raakvlakken. Roompot-Charles Cycling Team is met andere woorden een team waar professionaliteit en ambitie hand in hand gaan met openheid, authenticiteit en plezier.”

FACTOR, CERAMIC SPEED, BLACK INC EN SRM

Roompot-Charles Cycling Team is erg opgetogen de komst van Factor, Ceramic Speed, Black INC en SRM aan te kondigen als technische partners voor het seizoen 2019. In tegenstelling tot bij traditionele sponsorsamenwerkingen, zal Roompot-Charles Cycling Team dagelijks samenwerken met de ingenieurs van deze partners om een zo hoog mogelijk rendement uit het koersmateriaal te kunnen halen. Bovendien zullen de renners van Roompot-Charles Cycling Team actief betrokken worden in hun productontwikkeling, bijvoorbeeld bij het testen van materiaal van Factor en de overige technische partners. Zo zien zij zich verzekerd van feedback van wielerprofs van het hoogste niveau en kunnen wij hen helpen de performantie van hun verschillende producten te verbeteren.

POSITIEF KOERSEN & EUROPE TOUR

“Sportief willen we voor een stuk verder bouwen op de fundamenten die al werden neergezet bij beide voorlopers: opvallend, aanvallend en attractief koersen, onze teamkleuren laten zien en onze partners op een positieve wijze vertegenwoordigen in de wedstrijd. Kortom: steeds een positieve koershouding naleven”, licht Michael Boogerd toe, een van de drie ploegleiders bij Roompot-Charles Cycling Team.

“We willen onze renners zo goed mogelijk begeleiden in hun carrière en helpen hun wielerdromen te realiseren. Als we hen kunnen laten doorstromen naar een hoger niveau dan mogen we daar dan ook terecht trots op zijn. Persoonlijke ontwikkeling en groei als groep staan centraal”, vult ploegleider Erik Breukink aan.

Daarnaast is de Europe Tour een belangrijke sportieve ambitie en willen we ook mooie resultaten boeken, bijvoorbeeld in kleinere rondes of (semi)klassiekers. Als Pro Continentaal team is het onze ambitie om aan te haken bij de kleinere WorldTour-teams. Door de hervormingen bij de UCI worden resultaten belangrijker. De World Ranking wordt op basis van de resultaten van 2019 opgemaakt in functie van seizoen 2020. “Een extra uitdaging dus voor ons team, waarvoor we zo veel mogelijk punten willen scoren doorheen het seizoen. Bovenaan meedoen in de Europe Tour is een must”, aldus Jean-Paul van Poppel, eveneens ploegleider volgend seizoen.

ROOMPOT WENSWEKEN

Het allereerste wielershirt van het Roompot-Charles Cycling Team werd donderdag geschonken aan twee deelnemers van de Roompot Wensweken, Peter van den Hoven en Jos Staal van Cycling 4 d’Huzes. Na een eerdere actie in 2017 zal Cycling 4 d’HuZes in 2019 opnieuw deelnemen aan de Alpe d’HuZes. Met verschillende activiteiten, waaronder een spinningmarathon en wijnactie, proberen zij zoveel mogelijk geld op te halen voor onderzoek naar diverse soorten kanker. Het aanbieden van het eerste, gesigneerde tenue van het Roompot-Charles Cycling Team dient als zetje in de rug op weg naar de top!

Meer informatie over de Roompot Wensweken: https://www.roompot.nl/wensweken/

Onze partners

roompotjersey klein2 

Teamshirt

Bestel nu ons nieuwe 2018 teamshirt in de 36 cycling webshop!

Webshop

Missie

In het najaar van 2013 zag een groep ervaren professionals uit de rijke geschiedenis van de wielersport kansen voor een nieuw 100% Nederlands profteam.

Lees meer...

Volg ons

Vind ons op social media met de hashtag #teamRNL of volg ons op;

UCIeuropelogo

© Copyright 2017    inloggen    website door CliqidDeze website is met trots gemaakt door Cliq id - online specialisten.